getost knyten

Hur vidrigt det än låter, så är det huuur gott som helst. Och superenkelt att göra! Hittade ingen bild på just ''getost knyten'' så jag anar att det är något recept min familj har ändrat lite på bara! Tänkte faktiskt dela med mig av detta om någon skulle våga sig på det!


Getostknyten 8 st

4 st frysta smördegsplattor
(går självklart med ''färsk'' också,
men då är jag lite osäker på mängden
)
1 paket getost (ca 150g)
Honung
(mängden bestämmer du!)

Lägg ut 8 st fyrkanter med smördeg på en plåt,
hur stora eller tjocka man vill att de ska vara är en smaksak!
Sedan lägger man lika mycket getost i varje fyrkant och ''knyter ihop'' smördegen över osten
så att ingen ost längre syns.
Sedan hyss in i ugnen 225° i ca 15 min!
När smördegen har fått en lite gyllenbrun yta är det dags att ta ut dem
och klicka på lite honung.
Sedan är det klart!


Här är ett liknande recept som heter Getost i kvadrat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0